a
custom font

קודם לרוץ ואז לאכול או קודם לאכול ואז לרוץ?

  /  מגזין ריצה   /  קודם לרוץ ואז לאכול או קודם לאכול ואז לרוץ?
איש אוכל בננה לפני אימון

קודם לרוץ ואז לאכול או קודם לאכול ואז לרוץ?

קודם לרוץ ואז לאכול או קודם לאכול ואז לרוץ?

תזונה ופעילות גופנית הם שני הגורמים המרכזיים באורח חיים בריא וכל אחד מהם משפיע על השני. תזונה נכונה מספקת את הדלק הנחוץ לפעילות הגופנית שלך ומסייעת לגוף להתאושש ולהסתגל. אחת ההתלבטויות הנפוצות ביותר שעולות כשמתחילים לשלב ריצה באורח החיים היא-האם כדאי לאכול לפני האימון,או אחריו? כאן נפרט כל מה שצריך לדעת על אכילה לפני או אחרי האימון.

אכילה לפני ריצה – משפרת ביצועים או מפריעה לשריפת השומנים?

מחקרים הראו, שהגוף מגיב אחרת לפעילות גופנית כשאנחנו אוכלים או לא אוכלים לפני כן. מצד אחד, פעילות גופנית בצום מעודדת את הגוף לשרוף שומנים קיימים,ניתן להסיק מזה שאי אכילה לפני ריצה תעודד הרזיה. מצד שני, למסקנה הזו אין עדיין ראיות שממש תומכות בה. למרות שבהחלט שיעור שריפת השומנים גדול יותר, לא נראה שמדובר באובדן משמעותי של שומן בגוף.

כדאי לציין שישנם מחקרים שכן מצאו כי כשמדובר בפעילות גופנית שנמשכת זמן רב, אכילת פחמימות לפני האימון יכולה לשפר את הביצועים באופן משמעותי.

אכילה אחרי אימון היא קריטית

בעוד שחשיבות האכילה לפני הריצה עשויה להשתנות בהתאם למצב, רוב המדענים מסכימים שחשוב לאכול לאחר הריצה. על פי מחקרים, אכילת חלבונים ופחמימות תיתן לגוף את הדלק כדי להתאושש אחרי פעילות. אין כל חובה לאכול מיד אחר כך, גם כשעתיים לאחר האימון, צריכת החלבונים תהיה אפקטיבית.

אז מה כדאי לעשות?

בעוד שאכילה אחרי הריצה היא חיונית וחשובה, האכילה לפני האימון יכולה להשתנות בהתאם לתנאים. אם מדובר בריצה קצרה יחסית כחימום לתחילת היום, לא בטוח שנוכל לקבל תרומה משמעותית מהאכילה. עם זאת, כשמדובר בחלק מתוכנית אימונים ארוכה, כמו בחדר כושר למשל, ייתכן שנוכל לשפר ביצועים אם נצרוך מעט פחמימות לפני כן. בסופו של דבר, חשוב שנקשיב לגוף שלנו ונראה מה עובד בשבילנו.

Every day is a journey. For my part, I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel’s sake. The great affair is to move.

Register

You don't have permission to register