a
custom font

הם רצים על אספלט

  /  מגזין ריצה   /  הם רצים על אספלט

הם רצים על אספלט

 הם רצים על אספלט

אחד הדברים היפים ביותר בריצה הוא שאפשר לעשות את זה בכל מקום. כל עוד יש לנו רגליים, אפשר לשמר את השגרה הזו וליהנות מעלייה באנרגיות, משיפור מצב הרוח ומירידה במשקל. עם זאת, לא כל המשטחים נולדו שווים – השינויים בהשפעות הריצה על הגוף ובעיקר הלחץ על המפרקים יכול להיות דרמטי. בוודאי שמעת לעתים קרובות שאסור לרוץ על אספלט, אך לא תמיד קל למצוא משטחים אחרים לרוץ עליהם. אז על אילו משטחים הכי טוב לרוץ וממה כדאי להימנע? יצאנו לבדוק.

דשא

דשא רך שניתן למצוא בפארקים ושטחים פתוחים הוא רך על כפות הרגליים וסופג זעזועים. הוא גם יגרום לשרירים שלך לעבוד קשה יותר ובונה כוח. מצד שני, אם הקרסוליים שלך אינם יציבים, יש בדשא פוטנציאל מסוכן לאובדן שיווי משקל או סיבוב הקרסול. חשוב שנהיה ערים לעובדה הזו.

אדמה וכורכר

אין הרבה דברים מהנים כמו לרוץ על אדמה חשופה. אפשר לתפוס מסלול של החברה להגנת הטבע או סתם לצאת לחורשה בסביבה. האווירה מסביב יפה והעומס על המפרקים עדין יותר. חשוב רק לוודא שבימים גשומים יותר לא נמצא את עצמנו שוקעים בבוץ.

חצץ ומסלולים סינתטיים

מדובר במשטחים אחידים ונוחים שמספקים תמיכה והתנגדות שיבטיחו יציבות, אבל יספגו את הזעזוע במקום המפרקים שלך. כיום, כמעט בכל עיר יש מסלולים על בסיס חצץ, טוף או מחומר סינתטי המופק מצמיגים ממוחזרים. בהרבה מובנים, זה משטח הריצה האידיאלי שלך.

אז עד כמה מסוכן לרוץ על אספלט

אספלט הוא החומר העיקרי שמשמש לסלילת כבישים בישראל. הוא בהחלט לא אידיאלי, אבל הוא גם לא המשטח המסוכן ביותר לגוף שלנו. אנחנו ממוקדים כל כך על סכנות הריצה על אספלט,שרובנו מתעלמים מהמשטח המסוכן ביותר – בטון. אם מצאת את עצמך עולה למדרכה אחרי ריצה על אספלט, כנראה שרק החמרת את המצב. אספלט הוא צפוי יותר ועדיין יספוג מעט מהזעזוע לעומת משטחי הבטון של מדרכות העיר, שכנראה ישאירו את החותם המזיק ביותר על המפרקים שלנו.

Every day is a journey. For my part, I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel’s sake. The great affair is to move.

Register

You don't have permission to register